RSS

Makan2 @ CheeChah Sunway Damansara,Kota Damansara

17 Mar

qistinaqaseh @ cheechah

Cheechah ni x jauh dr umah aku…selalu lalu jer…Ntah macam mana petang smlm timbul rasa nak singgah…tgk parking plak kebetulan ada..aper lagi…singgah jer la..Actually kat area CheeChah ni ader byk cafe & restaurant lain, kat sini pun ada kopitiam..So, sememangnya parking selalu penuh…tu yg kadang2 bila tgk parking penuh, membantutkan hasrat  nak singgah kedai2 kat sini..huhu

Cheechah ni ownernya Melayu rasanya. So, bila Melayu secara automatiknya aku rasa bangga la bila dia bole bukak restaurantnya kat area Sunway Damansara ni…Sunway Damansara ni kan dimonopoli oleh kaum Cina, bila ader restaurant Melayu kira ok sgggggttttt la tu…

qistinaqaseh @ cheechah

cheechah – Authentic Malaysia Tapas

kalo ko bukak menu nyer..dia ader Cheechah story…so, bole la baca kalo nak tau pasal Cheechah nih..huhu

qistinaqaseh @ cheechah

tu nampak The Cheechah Story tu…baca la…

Ofcos la bila kita masuk kat mn2 cafe atau restaurant, 1st tgk kedai nyer best atau tak…tgk2 menu..makanan best atau tak..bersih ke kedai yg kita masuk tu…service nyer ok ke tak…kadang2 aku siap g Ladies lagi..tgk toilet nyer bersih atau melampau mcm kedai mamak..busuk & x bersih…heheh

kat CheeChah ni ok..bersih je aku tgk..susunan meja pun teratur..korang bole pilih nak makan kat dlm atau yg kat luar..open air..coz CheeChah ni terletak kat lot tepi..so, bole tgk la kete lalu lalang kat situ…Combination colour kedai ni ok gak..Brown2 gitu..Lighting pun x baper cerah..dah xder la gelap sgt….Staff baik dr waiter sampaila cashier..semua nya Melayu..dan CheeChah ni adalah halal…saper2 nak guna xcess internet kat sini..bole juga..coz sini adalah wifi…

qistinaqaseh @ cheechah

ni menunya…kemas je menu nyer..senang nak pilih coz menu nyer byk gamba…

Price makanan kat sini xla mahal sgt..semuanya berpatutan..aku rasa xder yg makanan nyer lebih dr RM 20 pun…Minuman pun sama..Byk menu yg mmg Malaysian nyer selera la..Contohnya nasik lemak..tu mmg standard cafe camni mmg ada nyer…Tapi nasik lemak nyer ader ayam masak merah..price RM 12.80..hahah.worth it ke tu?? tepuk dada..tanya la selera..aku pun x order nasik lemak tu..aku order Beef Ginger Kuey teow – RM 12.80..

qistinaqaseh @ cheechah

Beef Ginger Kuey Teow

Portion besar…pinggan ni besor tau…erm…dah nama ginger..mesti la ader ginger dlm tu kan…ada mushroom, kuew teow, ader beef, telur & daun aper ntah tu..huhu..Rasa?? ok la…aku ni cerewet skit..bg aku rasa cam claypot or sizzling tu jer…kuah agak cair..x pekat sgt pun..kalo pekat skit mungkin sedap kot…kalo bole byk kan daging nya..coz dagingnya ciputtt jer..huhu

qistinaqaseh @ cheechah

Cheechah Chicken Chop

en hubby plak order Cheechah Chicken Chop.. X baper nak ok kot..byk2 tmpt makan chicken chop..tapi chicken chop sini mcm x baper nak sedap..huhu..Chicken Chop ni price nyer aku lupa la..tapi lebih kurang RM 15++.. fun fries nyer mcm x ok….susah nak ckp la cner x best nya…tgk colour fries pun bole tau..ngan kering..lepas tu keras…aku x baper suka…lepas tu chicken chop nyer plak over cooked..so, x juicy dah..keras plak tu…x umphhhhhh la…tgk colour pun dah gelap camtu…yg jagung tu mcm x btul2 grill jer…x pernah aku mkn jagung cam nak tak nak grill camni..adoi…apesal la…dan, ader sehelai salad wt tartar sauce kot…en hubby makan skit jer..lepas tu mcm xder hati nak makan..mmg btul2 mengecewakan..huhu

qistinaqaseh @ cheechah

Kuala Sepetang Prawn Fritters – Cucur Udang

ni cucur la…tapi ader udang..so, namanya cucur udang..hehe..kalo cucur udang..ader udang..kalo cucur badak..ade ker badak??huhuh…dia bagi 2 jenis sauce..Thai sauce & satu lagi cam sambal skit…rasanya ok..cucur ni dia potong 4..so, tak tau baper pcs sebenarnya..price RM 7++. dah en hubby nak sgt rasa cucur udang..tu yg dia order..kalo aku la..xder nya aku nak order..baik aku order yg lain..hehe

qistinaqaseh@ Cheechah

Layer tea

qistinaqaseh@ Cheechah

Assam Boi

Layer tea tu en hubby yg order, aku xminum tea..tapi katanya tea tu sedap jugak.. Layer tea tu RM 5++. Aku plak order Assam Boi..pekat dan sedap jugak la..aku suka…Assam Boi tu RM 4++..So, komen aku utk air – Ok + sedap..huhu

Sementara tgu order makanan ni sampai..pelbagai aksi sarkis yg en hubby dan PKD buat..antaranya…

qistinaqaseh @ Cheechah

::Sebelum ::PKD & papanya

qistinaqaseh @ Cheechah

::Action 1::

qistinaqaseh @ Cheechah

::Action 2::

qistinaqaseh @ Cheechah

::Selepas:: abis dah persembahan sarkis yg dah jinak nih..huhuh..acrobat…

qistinaqaseh @ Cheechah

penonton setia sarkis cuma aku..huhuh

qistinaqaseh @ Cheechah

ni yg open air nyer..belah luar..

qistinaqaseh @ Cheechah

ni blah dalam…

 qistinaqaseh @ Cheechah

pg mana cafe or restaurant..si PKD ni mesti belek menu..cam nak order..huhu

so, bg aku, environtment ok..pemandangan dr cheechah pun ok..cuma masa kitorang dtg sini, dh nak mlm kan..so, ader nyamuk2 la..adoi..xtau dtg dr mana..mungkin br lepas ujan..huhuu..mungkin lepas ni kalo aku dtg lagi, order makanan yg lain plak la..mana tau menepati selera aku nih…saper2 nak dtg sini..pergi jer ke Sunway Damansara.. Dekat ngan Papa Rich berdepan ngan Hailam Kopitiam..

 

 

price : **

environment : **

service : *

food : *

location : **

 
Leave a comment

Posted by on March 17, 2011 in CheeChah, makan2

 

Tags: , , , , , ,

Leave a comment