RSS

Daily Archives: March 30, 2011

Paintball 2011


Kali ni my hubby men paintball kat Bukit Jalil nih..erm..sebenarnya lama gak x dtg sini semenjak ader construction kt sini..sayang jer tgk field semua dah xder.tanah semua dah kena korek..xtau nak buat aper..tgal ader 2 field je yg bole bertempur kat sini..tapi aku rasa mcm agak sempit jugak la..cam kecik jer..mujur ader bukit2 tu…

kali ni pergi paintball bawak si PKD..di sebabkan yg main semua lelaki so tugas aku kat sini as a photographer n jaga PKD jer la..huhu..ramai jugak yg bawak anak kecik..so yg si wife kena la jaga sambil menonton la..hehe..

mula2 katanya start pukul 9 pagi..tapi aku rasa nk dekat kul 11pagi dorang x main lagi..coz ader team lain yg tengah guna field tu..Kebetulan plak yg field satu lagi tu di tutup utk tournament lain..dah la aku lapa nih..kelam kabut dr umah nak kejar main kul 9 tu..adoi…sampai2 kena tunggu lagi…

Bro Mack, Bro Sap & My hubby..PKD sibuk gak tu tgk makanan papa nyer

Masa kitorang sampai, Bro Mack ngan Bro Sap dah ada kat sini..dorang berdua ni mmg satu klik la ngan kitorang..segala aper xtvt kat company mmg dorang selalu ada..org kuat nih..hehe..dorang mmg best..satu pala..sporting abis..aku suka ngan anak Bro mack tu..cute wei..si Zara..heheh

Tunggu punya tunggu..panas plak tu..matahari dah naik..baru la dorang start nak main..tu pun kena briefing dulu walaupun dorang ni dah byk kali main kan..hehe..Ramai jugak yg main kali nih..mungkin pasal public holiday kot..tu pasal la ramai yg joint…..

ni dah get ready..

aper2 pun posing ttp posing..heheh

sblum masuk field tu..g la briefing dulu erk..

erm..yg wife wt anaks tu duk je bawah khemah ni..coz panas tul..kang ngamuk plak anaks tu kang..huh..lagipun sian kat dorang kan..panas terik nih..yg kita ni pun sakit pala..budak2 aper kan lagi…sure rimas..

yg hubby dorang semua sama company ngan aku..time ni la aku dpt tgk wife2 dorang kan..hehe..yg mana kat ofis duk menggatal..x sangka plak brani bawak bini ke sini..hehe..nyampah aku..haha..ader jugak wife dorang yg duk berlagak x tentu pasal bila tgk aku..hehe..dorang ingat aku saper erk?? kang aku citer yg laki korang nyer perangai..baru korang tau..huhuh

tu nampak marker bersusun tu..

saper2 yg x bawak marker sendri, ha bole la amik kat sini…pinjam jer la..lepas guna ko pulangkan la balik..x nak ko nak bawak blik umah plak..

ni tgh nak bahagikn group

awat sayang oi..ramai plak kali nih erk..bole ke korang berperang ngan team yg agak ramai tuh??heheh


amik marker

saper yg tak tau marker tu aper..market tu senapang yg ko nak main paintball tu la..ader mcm2 jenis..kalo nak citer..satu hari satu mlm pun x abis citer kan..

So, lepas briefing bagai..sampai la masa nak amik marker..huhu..pilih la masa satu yg rasa mcm best..hehe..bila tgk hubby aku duk pilih marker bagai..aku tingat masa aku men paintball dulu..aduhai..rindunya nak men balik..tapi si PKD ni nak buh mana?? xkan aku nak jadik macam pelarian vietnam tu?? berperang sambil kendong anak??adoi..amat la x sesuai yer..so, kalo nak men paintball pun kena la bergilir2..aku main..en hubby jaga PKD..en huby main ..aku la jaga PKD..

aper lagi yg x kena tuh..hh

wajah2 pejuang sebelum bertempur..

lawa facemask baru!! haha..ya ampun!!

aku tgh berperang ngan PKD nih..hehe

Disebabkan PKD ni agak lasak skit & x bole duk diam..aku bentang tikar..bg dia main atas tikar tu..lepas tu aku lambakkan mainan dia semua kat situ..mula2 mmg la dia duk bz ngan mainan dia..lepas tu bila dah lama..dia pun naik boring..mula la dia ngamuk..letih aku nak mujuk dia..

abis sebadan pakai Camo

ni la entrance nak ke field tu..

ada gaya??eheh

paintballer

aku suka banget tgk en hubby camni nyer gaya..ntah napa..tapi aku suka..hehe

get ready nak berjuang..

lepas amik marker, pakai facemask & pakai vest..bole la start main dah…team pun dah tau…so, tgu aper lagi..bole la menembak dah..tapi kena ingat la..jgn la tembak kawan2 sendri coz kalo main cam ni mmg susah nak kenal coz pakai baju pun lain2..dah tu bila pakai facemask mana nak kenal kan..kalo saper2 tertembak kawan sendri..ehehe..nasib la kan..

dah kat dlm field nih.

aku sebenarnya duk kat bawah khemah tu jer..tapi time aku tangkap gambo ni si PKD ader org jagakan kejap..dapatla aku menyelinap masuk tangkap gambar dorang ni semua…

ni aku tangkap gamba dr luar..

nampak tak net hitam tu?? tu utk menghalang kita yg duk kat luar nih kena pallet or peluru tu..kalo kena peluru tu..mau lebam..silap bole berdarah tau..huhu..aku pernah kena dul, berdarah coz kulit trus melecet..huhu..


k..jap g sambung kat part 2..huhu


korang suka ke men paintball??pernah try?? bole citer kat mana korang main tu..komen la skit

 

 
Leave a comment

Posted by on March 30, 2011 in paintball